ORGANIZACJA PRACY PRZEDSZKOLA
I. 6:30 – 9:00
1. Schodzenie się dzieci.
2. Pomoc psychologiczno – pedagogiczna – indywidualna realizacja zadań edukacyjnych, dodatkowe działania edukacyjne dla dzieci z deficytami rozwojowymi i dla dzieci zdolnych.
3. Wspólna zabawa z udziałem nauczyciela oraz zabawy swobodne wg. zainteresowań dzieci.
4. Wykonanie prac społeczno – użytkowych (dyżury, przygotowanie pomocy i materiałów do zajęć).
5. Zabawa ruchowa lub ćwiczenia poranne.
6. Zabiegi sanitarno – higieniczne i I śniadanie o godz. 8:30.
II. 9:00 – 14:00
1.Zajęcia dydaktyczno – wychowawcze realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego dostosowane do indywidualnych możliwości i potrzeb dziecka.
2.Działania zespołowe.
3.Działania z całą grupą.
4.Zajęcia z udziałem lub prowadzone przez specjalistów.
5.Gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i gospodarcze.
6. Zabiegi sanitarno – higieniczne i II śniadanie o godz. 10:00.
7. Zajęcia wyciszające i relaksujące.
Spacery, zabawy w ogrodzie przedszkolnym.
8.Zabawy swobodne przy niewielkim udziale nauczyciela.
9.Zajęcia dodatkowe oraz :
Ø praca z dzieckiem o indywidualnych potrzebach rozwojowych,
Ø udział dzieci w kołach zainteresowań,
Ø realizacja pomysłów dzieci,
Ø propozycje dodatkowych zadań dla chętnych dzieci.
10. Zabiegi sanitarno – higieniczne – I obiad o godz. 12:00, dla 3 latków o 11:30.
11.Wyciszanie dzieci za pomocą wybranych technik relaksacyjnych o godz. 12:00 – 13:30.
(3-latki leżakowanie), wspólne i indywidualne formy pracy z dziećmi – w starszych grupach
12.Zabiegi sanitarno – higieniczne – II obiad o godz. 14:00.
III. 14:00 – 16:30
1. Aktywność własna dzieci, zabawy ruchowe w sali lub na powietrzu.
2. Utrwalenie treści poznawczych na zajęciach.
3. Pomoc psychologiczno – pedagogiczna – praca indywidualna realizowana przez nauczyciela (wspomaganie i korygowanie rozwoju dziecka).
4. Kontakty indywidualne z rodzicami w miarę zaistniałych potrzeb.
5. Rozchodzenie się dzieci.