W ramach pomocy psychologiczno- pedagogicznej w naszym przedszkolu organizowane są zajęcia specjalistyczne oraz rozwijające uzdolnienia dzieci.
Dla kogo jest organizowana pomoc psychologiczno – pedagogiczna?
Ta forma wsparcia kierowana do wszystkich dzieci, niezależnie od tego czy posiadają orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego czy też nie (§ 2 ust. 1 i ust 2 rozporządzenia MEN z 22 lipca 2020r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach):
- posiadających orzeczenie o kształceniu specjalnym,
- posiadających opinię z Zespołu Poradni Psychologiczno- Pedagogicznych,
- nie posiadających orzeczenia ani opinii ZPPP.
Korzystanie z pomocy psychologiczno – pedagogicznej w przypadku dzieci bez opinii czy orzeczenia:
- jest dobrowolne i bezpłatne,
- jest organizowane na wniosek dyrektora, wychowawcy grupy przedszkolnej, specjalisty lub rodzica.
W przypadku dzieci posiadających opinię bądź orzeczenie ZPPP pomoc psychologiczno- pedagogiczna organizowana jest automatycznie i obligatoryjnie.
Potrzeba objęcia dziecka pomocą psychologiczno –pedagogiczną w placówce może wynikać:
- z niepełnosprawności,
- z niedostosowania społecznego,
- z zagrożenia niedostosowaniem społecznym,
- z zaburzeń zachowania lub emocji,
- ze szczególnych uzdolnień,
- ze specyficznych trudności w uczeniu się,
- z deficytów kompetencji i zaburzeń sprawności językowych,
- z choroby przewlekłej,
- z sytuacji kryzysowych lub traumatycznych,
- z niepowodzeń edukacyjnych,
- z zaniedbań środowiskowych związanych z sytuacją bytową dziecka i jego rodziny,
- z trudności adaptacyjnych związanych z różnicami kulturowymi lub ze zmianą środowiska edukacyjnego (np. wcześniejszym kształceniem za granicą).